torsdag 24. januar 2013

Oslo



Etter noen netter ute i Oslosgatter begynnte eg å leite etter venner som studerer i Oslo.
Å de finner eg selfølgeli. De neste dagene henger eg med venner både klepp venner, BiG venner å nye venner. Her i Oslo får eg vært med på mye. Både kortspill kvelder å FIFA
Å eg blir invitert på mangen gode stunder.
Det som også hva viktig for meg hva å få låft å gå i div. Menigheter. Det hva så bra å få låft til å sitte å hører på et møtte med god lovsang å bare få skikelig påfyll.
Å i storsalen trefer eg på 2 personer Magnus og Janne. Som hvar de første eg såv hos når eg begynnte turen. Som hadde komet hjem  igjen til Norge får  at Janne sko fødde. Det er i neste måne (februar) lykke til :-) P.s Daniel e jo et fint guttenavn :-P
Som sakt så hva eg mye på besøk, fikk også bu 2 dager med Martin å som driver den berømte kaffifugen ;-), virkeli koss;-) anbefaler alle å stikke innom der ;-)..En dag gjek eg innom blodbanken, får å gi blod, der møtte eg tidenes personal. Først stilte de meg noen spørsmål om kor eg budde, å eg svarte på gata, å då tok de meg inn på et kontor får å snakke mer, der fikk eg fortelt om vorfor eg ikkje hadde någe hjem å vorfor eg eg gjør det eg gjør, det hva kjempe koseli, her sitter eg å snakker inga 40 min å får både runstyker å jus å tilåmed litt penger, hva en kjempe opplevelse, å en liten oppfordring til deg som bur i Oslo: Ullevål blodbank sliter med å få nåkk givere, å gi blod er en fin ting å gjøre. Har du noe blod å gi anbefaler eg deg å bli blodgiver.

Som kanskje alle har sett så begynne håre mit å bli veldi langt, så det hvar på tide å få det klippet. Å når eg en kveld er på besøk hos Anne Emilie så blir ikkje det noe problem.
Å etter en ny frisyre må det jo nye bilder til. Så en venn av meg Tore tar meg med på photoshoot med et mål om å få flere jenter til å lese bloggen :-P
Oslo hva bra å det fantastiske å få treffe så mangen igjen :-)
Tussen takk får alt mine venner som bur i Oslo :-D



Etter mye om og men bestemer eg meg å gå til Moss istedenfor å bli kjørt, eg fant en god rutte. Å begynnte å gå. Etter noen timer finner eg ut at mer klær må på. Så eg går med ca 80% av alt eg har med meg av klær. Men det hvar en flått tur, fikk ikkje snakkt med noen men fikk gå alene å snakke med meg skjøl;-)
Etter ca 12 timers tur hva eg tilslutt framme i Moss å bestemte meg får å oppsøke noen bedehus, men klokken hva får mye å alt var stengt.
Så skjer det som ikkje ska skje, eg går runt i Moss å treffer på min værste fiende nemli isen, eg har slit litt med kneet frafør av å etter en 12 timerstur har kneet mit blit litt svakt, og å holde seg på beina blir vanskeligere, så eg sklir på isen lander på kneet med en 25 kg sekk over meg.. Hva ska eg gjøre nå?? Eg halter litt bortover å finner en benk får å se på skaden, et håvent kne og en blå skuldder, eg låvet alle at turen ikkje sko gå utover helsen, å må derfor ta en avgjørelse om eg skal fortsette elle få tak i penger får å ta bussen hjem. Eg bestemer meg får å prøve litt til men si eg ikkje klarte å gå så mye fant eg noen som hjalp meg til ferja Moss-Horten der spør eg om det er noen som skal forbi Sandefjord, det fant eg,
Eg kjenner noen som bur der å tenkte vis eg fikk slappt av litt så kune det bli bedre,
Men når eg kåm fram fant eg fort ut at dette hvar håpløustn, eg har slått kneet formye å klarer ikkje å stå på det, så derfor måtte eg ta en avgjørelse på at gåturen til Daniel sluttet i Sandefjord :-( såm eg synes er ganske dumt og trist.


MEN turen er ikkje øve enå. Får selom eg ikkje kan gå lengre er eg i go nåkk form til å heike, så etter litt kvile i Sandefjord tar eg turen til Sørlandet;-).. Det er veldi domt at dette skjedde men turen har allerede vært et eventyr, å sitter igjen med så mangen gode minner,
Å eg ska ikkje la dette ødelege turen.

1 kommentar:

  1. Det var dårlige nyheter. Typisk Østlandet å bringe uhell. Har du fått noen til å kikke på kneet ditt? Håper ikke du passerer SØrlandet i perioden mellom 3.-16. februar, for da er jeg i Nepal. Ellers er du alltid velkommen :)

    SvarSlett